Artikelen

319 views

Raak online de juiste snaar bij de grote groep 50-plussers

Door Martijn van der Veen

Ruim de helft van de volwassen Nederlandse bevolking is tegenwoordig 50-plus. Dat is nogal een markt. Toch richten veel marketeers en bedrijven zich primair op shoppers in de leeftijd van 18 tot 54 jaar. Daarmee laten ze een grote kansrijke doelgroep buiten beschouwing. Zonde. Maar hoe raak je als ondernemer of marketeer online de juiste snaar bij deze groep 50-plussers? Kom meer te weten tijdens onze kennissessie.

Groeiende doelgroep

De groep 50-plussers is een hele grote en groeiende doelgroep. Het is een kapitaalkrachtige doelgroep: ze hebben relatief veel vrije tijd, hebben geld beschikbaar en vinden het niet erg dit uit te geven. Over het algemeen is het een gezonde en actieve doelgroep; de geraniums zijn aan hen niet besteed. Liever gaan ze op vakantie, cultuur snuiven, sporten of lekker winkelen.

Raak online de juiste snaar bij de grote groep 50-plussers

Gemiste kans

Negentig procent van de 50-plussers koopt weleens iets online. Daarmee lopen ze niet eens veel achter op de jongere generaties. Maar deze doelgroep herkent zich niet in de tv-reclames of advertenties in tijdschriften en kranten, waarin je vaak gezinnen ziet met jonge kinderen of jong, hardwerkende mensen. Het online shopgedrag van de 50-plussers is ook iets anders dan bij de jongere generaties; ze houden ervan zelf dingen uit te zoeken en producten te vergelijken voor ze een beslissing nemen. Dat doen ze liever op en pc of laptop dan op een mobiele telefoon.

Raak de juiste snaar

Wil jij de 50-plussers beter begrijpen? Wil je weten hoe je bij hen de juiste snaar kan raken? Kom dan op 28 november naar onze kennissessie in de Grey Valley! Tijdens deze sessie delen Floris Venneman van Bureauvijftig en Martijn van der Veen van Ruigrok NetPanel hun inzichten en tips over het online bereiken van deze grote en kansrijke 50-plusdoelgroep.

Meld je hier aan

FacebookTwitterLinkedIn