Artikelen

795 views

Innoveren in retail; in onze whitepaper lees je hoe je dat succesvol doet

Door Caroline van Teeffelen

De markt is flink in beweging. Consumenten worden steeds kritischer en hun behoeften veranderen sneller dan ooit. Veel fysieke winkels hebben het moeilijk, mede omdat de overstap naar online in no-time is gemaakt. Als retailer moet je continu blijven vernieuwen om steeds weer waarde voor je klanten te realiseren. Hoe je dat succesvol doet, lees je in onze whitepaper.

“Innovatie is het vermogen om verandering als een kans te zien – niet als een bedreiging.”

Steve Jobs

Innovaties die aansluiten bij de behoeften van je klant

Wil je vernieuwen dan speelt innovatie een enorm belangrijke rol. Dat geldt ook voor retailers. En dan hebben we het niet alleen over supermarkten en winkels zoals speelgoedwinkels, maar over retail in de breedste zin van het woord. Door innovaties te realiseren die aansluiten bij de behoeften van je (potentiële) klanten kun je ze verbazen, hun ervaring verbeteren, hun vertrouwen winnen, eventuele drempels wegnemen en merkwaarde toevoegen. Helaas wil die aansluiting bij de behoeften van de klant nogal eens missen.

De belevingswereld van je klant centraal

Het is heel verleidelijk om aannames te doen en hiermee direct aan de haal te gaan met nieuwe technologieën als VR, augmented reality en smart mirrors. Het risico is dan wel dat je de plank totaal misslaat met de vernieuwing van je winkel of merk. Om er zeker van te zijn dat een innovatie ook werkelijk toegevoegde klantwaarde biedt, is het zaak om je klanten te betrekken bij die vernieuwingen. Alleen door de belevingswereld van je klant centraal te stellen en deze echt te begrijpen, kan je succesvol innoveren. Maar op de juiste manier je klanten betrekken bij in een innovatietraject binnen retail kan uitdagend zijn.

Aan de slag, maar hoe?

Hoe innoveer als retailer? En hoe zorg je ervoor dat die innovatie dan ook nog succesvol is? In deze whitepaper nemen we je mee in het proces. We laten je zien wat de rol van design thinking bij innovatie is en bieden je een praktisch stappenplan. Heb je na het lezen van het whitepaper behoefte om eens verder te praten over hoe onderzoek het beste kan worden ingezet in jouw innovatietraject? Neem gerust contact met me op.

Download whitepaper

FacebookTwitterLinkedIn