Artikelen

1.929 views

Een productlijn introduceren op de markt? Dit nieuwe beautymerk doet het!

Door Anouk Tramper

Wil je een nieuw merk of product op de markt brengen? Dan is het belangrijk om te weten of er potentie in zit. AyurWise is een nieuw merk dat health- en wellness-producten levert, geïnspireerd op de Ayurvedische wijsheid uit India. Ayurveda is een levenswijze die in Nederland – nog – niet heel bekend is. Des te belangrijker om het merk op de juiste manier in de markt te zetten. Gedurende het ontwikkelproces hebben wij AyurWise door middel van conceptonderzoek geholpen aan inzichten over de naam, logo en verpakking.

Nieuw op de Nederlandse markt

AyurWise is aanbieder van producten en diensten op het gebied van natuurlijke gezondheid en welzijn. Het bedrijf biedt kruiden, verzorgingsproducten, voedingssupplementen en massage-workshops. Voor het de Nederlandse markt zou betreden, wilde Ayurwise meer weten over de potentie van het merk. Strategische vraagstukken die daarbij speelden:

  • Hoe aantrekkelijk zijn het merk, de producten en het achterliggende verhaal voor de Nederlandse markt?
  • Wat vinden Nederlanders het meest en het minst aansprekend aan de producten?
  • Wie is de potentiële koper van het beautymerk?
  • Welke vormgeving en welk logo is het meest aansprekend?

AyurWise

Snel inzicht dankzij Check&Go concepttest

Dankzij onze onderzoeksmodule Check&Go hebben we de productlijn van AyurWise op korte termijn kunnen testen. De plug-and-play-onderzoeksmethode zorgde ervoor dat het team van AyurWise zelf geen tijd hoefde te spenderen aan het opzetten van een onderzoek of aan het analyseren van de data. Daardoor konden zij zich volledig focussen op de ontwikkeling van het merk. Dankzij een overzichtelijk rapport kregen ze betrouwbare inzichten in de potentie, uitstraling en doelgroep van AyurWise. Op basis van deze inzichten heeft het team vol vertrouwen beslissingen kunnen maken.

Verkregen inzichten

De Check&Go concepttest gaf inzicht in:

  • de bekendheid van Ayurveda;
  • de aantrekkelijkheid van het merk AyurWise, inclusief de achterliggende redenen;
  • de aantrekkingskracht van de uitstraling en het aanbod;
  • de voorkeur voor logo;
  • de aankoopintentie op basis van de prijs;
  • de doelgroep die positief tegenover het concept staat.

Tenslotte bracht ons onderzoek ook concrete verbeterpunten aan het licht. Zo ontdekten we dat Nederlanders die bekend zijn met de Ayurvedische levenswijze, de productlijn aantrekkelijker vinden. Bij die groep is de gebruiksintentie dan ook hoger. Nederlanders die weinig weten over Ayurveda geven aan de producten en ingrediënten minder te vertrouwen. Op basis van deze inzichten hebben we met het team van AyurWise meegedacht over verbeteringen en manieren om de productlijn op de Nederlandse markt te brengen.

Meer weten?

Op onze website lees je meer over de mogelijkheden van Check&Go, deze case en kun je een voorbeeldrapport bekijken. Meer weten? Neem contact op met Anouk.

FacebookTwitterLinkedIn