Artikelen

744 views

Alles leren over de customer journey? Schrijf je in voor ons webinar!

Door Zoë Dankfort

In onze onlangs gepubliceerde whitepaper geven we handvatten om de customer journey van je doelgroep in kaart te brengen en te optimaliseren. Deze paper is zo goed ontvangen dat we hebben besloten nog dieper in te zoomen op de customer journey door middel van een webinar. Tijdens dit webinar bespreken we praktische cases en helpen we je de grootste valkuilen te herkennen.

Leer je klant én hun emoties kennen

In onze whitepaper vertellen wij hoe je in vijf stappen de customer journey van jouw organisatie in kaart brengt. Inzicht krijgen in hoe je klant je product of dienstverlening ervaart, helpt om het verschil te maken. Als je precies weet welke emoties je klant voelt bij jouw product of dienst, kan je op basis van dat inzicht je aanbod – én je communicatie – beter afstemmen op de wensen van je klant. Bovendien helpt het om interne processen te stroomlijnen en geeft het aanknopingspunten voor innovatie en verbeteringen.

Welke valkuilen zijn er? 

Een customer journey kan je in beeld brengen met een customer-journey-map, dit is een overzichtelijke visualisatie. Zo’n map bestaat in vele soorten en maten. Tijdens de webinar behandelen we de valkuilen die organisaties vaak tegenkomen tijdens het in kaart brengen van een customer journey. Één voorbeeld van de valkuilen van customer-journey-mapping is het niet vooraf bepalen van een duidelijk doel. Bedenk van tevoren wat je met het opstellen van de customer-journey-map wilt bereiken. Als je hier niet over nadenkt, ben je al snel geneigd alle resultaten en bevindingen in kaart te brengen. Terwijl voor het inspireren, van zoals je collega’s, het juist belangrijk is een keuze te maken over de hoeveelheid en type informatie die je deelt. Kies dan bijvoorbeeld voor een paar interessante quotes die triggeren, daarmee bereik je veel meer. Voor het mappen van de customer journey gebruiken wij vaak ons customer-journey-canvas.

Ben jij ook bij ons webinar?

Op donderdag 14 oktober organiseren wij een webinar over de customer journey. Aan de hand van cases en eigen onderzoeken duiken we dieper in het onderwerp. Ook behandelen we de meest voorkomende valkuilen en geven we tips om niet in die valkuilen te trappen.

Meld je nu aan voor ons webinar op donderdag 14 oktober, van 15:00 tot 16:00. Graag tot dan!

FacebookTwitterLinkedIn