Publicaties

Eén van onze motto’s is: ‘Als je niet kan delen, kan je ook niet vermenigvuldigen’. Vandaar dat wij onze whitepapers en onderzoeken die wij op eigen initiatief uitvoeren graag delen.

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2017

Wat doet Nederland in 2017 allemaal online? Hoe ziet het gebruik van smartphones, facebook en e-commerce eruit? Wat zijn de trends van de afgelopen 10 jaar? Duik in deze jubileumeditie van ons jaarlijkse ‘What’s Happening Online?’-onderzoek en je weet het!

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2017

 

 

WHO2016

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2016

Zijn de Digitieners echt alleen maar offline als zij niet slapen? En in hoeverre hebben de Babyboomers de achtervolging op de jongere generaties ingezet? Dit jaar zoomen we in ons jaarlijkse ‘What’s Happening Online?’-onderzoek in op verschillen tussen generaties.

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2016

 

Whitepaper: Optimaliseer jouw customer journey met dit stappenplanFoto_customerjourney

Een goede manier om klanten centraal te stellen is door het mappen en optimaliseren van customer journeys. Wij hebben voor het in kaart brengen en optimaliseren van customer journeys een werkwijze met stappenplan ontwikkeld. In onderstaande whitepaper beschrijven we dit stappenplan en illustreren we dit met inspirerende cases van Museumnacht en PLUS Supermarkten.

Whitepaper: Optimaliseer jouw customer journey met dit stappenplan

 

Foto_researchcommunityWhitepaper: De 7 redenen waarom marketeers niet om research communities heen kunnen

Een research community is een online platform waar een specifieke doelgroep voor bepaalde of onbepaalde tijd meedoet aan onderzoek. In een tijdperk waarin consumenten 24/7 online zijn, zeer goed weten wat zij willen en zich gehoord en gekend willen voelen is een research community een logische keuze. Lees onderstaand over de 7 redenen waarom wij vinden dat marketeers niet om research communities heen kunnen.

Whitepaper: De 7 redenen waarom marketeers niet om research communities heen kunnen

 

WHO2015

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2015

Meer, meer, meer! In 2015 is het gebruik van mobiele devices wederom gestegen, net als het aantal gebruikers van social media en mobiele chatprogramma’s. En waar het gebruik van deze zaken onder jongeren al hoog lag, zijn ouderen nu aan een ware inhaalrace bezig! In ons jaarlijkse What’s happening online?’- onderzoek geven we de belangrijkste inzichten weer omtrent het online gedrag van Nederlanders.

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2015

 

Boek-The-Year-of-MobileBoek: The year of mobile

Mobiel marktonderzoek is binnen ons vakgebied momenteel één van de belangrijkste ontwikkelingen. 2014 stond voor Ruigrok NetPanel geheel in het teken van mobiel. De belangrijkste inzichten hebben we gebundeld in dit boek. Met onderzoeksresultaten en cases laten we zien welke (nieuwe) mogelijkheden mobiel onderzoek op het gebied van marktonderzoek biedt.

Boek: The year of mobile

 

FacebookTwitterLinkedIn