Publicaties

Eén van onze motto’s is: ‘Als je niet kan delen, kan je ook niet vermenigvuldigen’. Vandaar dat wij onze whitepapers en onderzoeken die wij op eigen initiatief uitvoeren graag delen.

Rapport: What's Happening Mobile? 2020

What’s Happening Mobile 2020 is een diepgaand onderzoek naar houding en gebruik van de mobiele telefoon in Nederland. Met vier thema’s (belang van de mobiele telefoon, gebruik, veiligheid en nieuwe ontwikkelingen) geven we inzicht in de relatie van Nederlanders met hun mobiele telefoon. We onderscheiden hierbij verschillende generaties: Digitieners, Millennials, Generatie X en Babyboomers.

Download What's Happening Mobile 2020
Whitepaper Customer Journey's met Impact

Whitepaper: Customer Journey's Met Impact

Consumenten gedragen zich complexer dan ooit. Ze oriënteren en kopen via veel verschillende kanalen en de manier waarop ze producten en diensten aanschaffen verschilt soms enorm. Een optimale customer journey zorgt voor hogere klanttevredenheid, hogere loyaliteit, hogere omzet, hogere customer life time value en minder churn. In deze whitepaper delen we onze visie op het optimaliseren van customer journeys.

Download de whitepaper
What’s Happening Online in 2020?

Rapport: What's Happening Online 2020?

De digitale wereld staat absoluut niet stil. Van Digitiener tot de Babyboomer, iedereen doet alleen maar méér online. De smartphone, maar ook tal van andere mobile devices nemen hierin een steeds grotere rol in.

Wil je echt álles weten over het online gedrag van Nederlanders anno 2020? Download ons rapport en dompel je onder in de nieuwste inzichten en trends!

Download What's Happening Online 2020

Whitepaper: An agile state of mind

Agile werken en marktonderzoek. Hoe gaat dat eigenlijk samen? Staat de snelle en wendbare manier van werken haaks op de traditioneel ‘langzame’ manier van onderzoek doen? Of is er juist een mooi samenspel te vinden om je agile ontwikkelproces te ondersteunen met klantinzichten? Wij denken het laatste! Het moment waarop je onderzoek inzet is hierbij cruciaal. Toch blijft het een uitdaging om hier slim gebruik van te maken, het vraagt om een andere werk- en denkwijze van zowel agile teams als marktonderzoekers. In deze whitepaper laten we aan de hand van design thinking zien hoe je onderzoek een plek kan geven binnen het agile ontwikkelproces. Daarnaast geven we enkele praktisch tips om je op weg te helpen.

Download de whitepaper

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2019

De digitale wereld staat absoluut niet stil. Van Digitiener tot de Babyboomer, iedereen doet alleen maar méér online. Van bankieren, appen en video’s kijken tot boodschappen doen, de smartphone neemt hier een steeds grotere rol in. Wil je echt álles weten? Download dan ons rapport en dompel je onder in de nieuwste inzichten!

Download What’s Happening Online 2019
Innoveren in retail; in onze whitepaper lees je hoe je dat succesvol doet

Whitepaper: Succesvol innoveren in retail

Innoveren als retailer is noodzaak om te overleven in de huidige turbulente markt. Consumentenbehoeften rondom retail veranderen sneller dan ooit en consumenten verwachten dat retailers met hen meebewegen en op elk moment op hun behoeften blijven inspelen en waarde voor hen blijven toevoegen. Om er zeker van te zijn dat een innovatie ook werkelijk toegevoegde klantwaarde biedt, is het zaak om je klanten te betrekken bij die vernieuwingen. Alleen door de belevingswereld van je klant centraal te stellen en deze echt te begrijpen, kan je succesvol innoveren. Maar op de juiste manier je klanten betrekken bij in een innovatietraject binnen retail kan uitdagend zijn. In deze whitepaper nemen we je mee in het proces. We laten je zien wat de rol van design thinking bij innovatie is en bieden je een praktisch stappenplan.

Download de whitepaper
Ruigrok-Whats-Happening

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2018

Je weet natuurlijk wel dat social media veel gebruikt worden en dat je daar als organisatie dus wat mee kan. Maar wie gebruikt welke social media? En hoe zit het met de vorig jaar ingezette daling van het gebruik van Facebook? Heeft de oproep van Arjen Lubach om van Facebook te gaan zijn vruchten afgeworpen? Naast de good old social media hebben we gevraagd naar nieuwere thema’s binnen de digitale wereld. Virtual reality, Augmented reality en spraakgestuurde personal assistents zijn (niet meer zo heel) new kids on the block. Doe je voordeel met de kennis in deze uitgave What’s Happening Online 2018!

Download What’s Happening Online 2018

Whitepaper: Customer journeys met Jobs to be done: een stappenplan

Customer journeys zijn en blijven hot. Klantgericht ondernemen en customer centricity zijn nog steeds buzz woorden die rondzingen in bedrijven. Veel bedrijven willen vanuit de wensen en behoeften van klanten opereren en hun business inrichten. Toch blijft het moeilijk om vanuit de klant te denken, men schiet al snel in de inside-out modus. In deze whitepaper leggen we eerst uit waarom inzicht in customer journeys van belang is en blijft. Vervolgens lichten we de Jobs to be done-theorie toe waarbij het einddoel van de klant centraal staat. Als laatste bespreken wij hoe je een customer journey project aanpakt op basis van Jobs to be done met een concreet stappenplan.

Vraag de whitepaper aan

Rapport: What’s Happening Online? – onderzoek 2017

Wat doet Nederland in 2017 allemaal online? Hoe ziet het gebruik van smartphones, facebook en e-commerce eruit? Wat zijn de trends van de afgelopen 10 jaar? Duik in deze jubileumeditie van ons jaarlijkse ‘What’s Happening Online?’-onderzoek en je weet het!

Download What's Happening Online 2017

Whitepaper: Optimaliseer jouw customer journey met dit stappenplan

Een goede manier om klanten centraal te stellen is door het mappen en optimaliseren van customer journeys. Wij hebben voor het in kaart brengen en optimaliseren van customer journeys een werkwijze met stappenplan ontwikkeld. In onderstaande whitepaper beschrijven we dit stappenplan en illustreren we dit met inspirerende cases van Museumnacht en PLUS Supermarkten.

Download de whitepaper

Whitepaper: De 7 redenen waarom marketeers niet om research communities heen kunnen

Een research community is een online platform waar een specifieke doelgroep voor bepaalde of onbepaalde tijd meedoet aan onderzoek. In een tijdperk waarin consumenten 24/7 online zijn, zeer goed weten wat zij willen en zich gehoord en gekend willen voelen is een research community een logische keuze. Lees onderstaand over de 7 redenen waarom wij vinden dat marketeers niet om research communities heen kunnen.

Download de whitepaper
FacebookTwitterLinkedIn