Artikelen

632 views

Mogen wij je inspireren? Kom naar het MIE!

Door Martijn van der Veen

Op 6 en 7 februari 2019 organiseert het Expertise Center voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics (MOA) voor de 17e keer het Marketing Insights Event (MIE). Het MIE is hèt jaarlijkse Marketing Insights Event voor data-analisten, insights managers en research-professionals en voor iedereen die werkt en leeft in de marketing.

Natuurlijk zijn wij van Ruigrok NetPanel daarbij aanwezig met een stand en verzorgen wij twee mooie presentaties samen met twee van onze belangrijke partners: VodafoneZiggo en Bureauvijftig.

Partnership als sleutel tot een succesvolle datadriven organisatie

VodafoneZiggo is overtuigd van het belang van data. Het bedrijf wil dan ook dat elke grote strategische beslissing onderbouwd kan worden met data en met inzichten uit onderzoek. Wij zijn één van de partners die deze inzichten leveren. Jan Zwang, Sr. Manager Market & Customer Insights bij VodafoneZiggo, vertelt over hoe VodafoneZiggo die inzichten inzet en gebruikt om de klant centraal te stellen. Ruigrok NetPanel verzamelt als partner klantinzichten en helpt VodafoneZiggo om daadwerkelijk betere producten te maken. Onze directeur Marit Klooster vertelt hoe we zorgen dat onderzoek een continu proces is van inzichten verzamelen en delen. Noem het agile, flexibel of slim, wij voorzien VodafoneZiggo van de gewenste inzichten op het gewenste moment. Leer hoe we ons ritme aanpassen op het ritme van VodafoneZiggo. We illustreren dit met een aantal concrete voorbeelden uit lopende onderzoeken.

Grijs is goud: focus op 50+

Zelf presenteer ik samen met Floris Venneman, managing partner bij Bureauvijftig, een lezing verzorgen over marketing voor 50+. Immers, in 2019 is de helft van alle volwassenen 50 jaar of ouder. Desondanks richten marketeers zich nog steeds voornamelijk de jongere – en minder welvarende – doelgroep. In deze sessie delen we inzichten over de doelgroep (wist je bijvoorbeeld dat 50+’ers online heel goed te bereiken zijn?) en gaan we in op do’s en don’ts op het gebied van communicatie en leerpunten uit cases voor onder andere Visit Denmark en Startpagina. Net als onze andere presentatie heel concreet en direct toepasbaar.

Meer weten?

Meer informatie over het MIE is te vinden op hun website. Je kunt MIE ook volgen op Twitter @MIE_NL en meetweeten via #MIE19. Ben je marketeer of bedrijfsonderzoeker? Dan is het natuurlijk het allerleukst om zelf het congres te bezoeken. Kom een spelletje doen in onze stand of kom even bijpraten tussen de keynotes en presentaties door. We wachten op je!

Bron foto: MIE

 

FacebookTwitterLinkedIn