Expertise

Pitstop | Agile onderzoek

Soms heb je behoefte aan betrouwbare inzichten, maar niet de tijd of het budget om uitgebreid onderzoek te laten uitvoeren. Ook als je in een agile team werkt, heb je vaak heel snel resultaten nodig om verder te kunnen.

Voor dit soort situaties hebben wij Pitstop ontwikkeld. Onder ons label Pitstop bieden wij verschillende typen onderzoek aan, waarmee we snel en betrouwbaar inzichten ophalen. Zonder in te leveren op de hoge kwaliteit die je van ons gewend bent.

Pitstop geeft antwoord op vragen als:

  • Hoeveel interesse is er in een concept voor een nieuw product?
  • Welk effect heeft een campagne op de naamsbekendheid en aankoopintentie?
  • Komt een communicatie-uiting wel duidelijk over bij de doelgroep?

Wat kan je verwachten van Pitstop?

Uitgevoerd door een ervaren marktonderzoeker

Ook in agile onderzoekstrajecten denken we graag mee. We starten altijd met een telefonische intake, waarin we adviseren over de beste onderzoeksaanpak om de onderzoeksvragen te beantwoorden. Wij voeren het onderzoek uit en houden jou tussentijds op de hoogte. Na het veldwerk interpreteren we de resultaten naar inzichten die je echt verder helpen.

Een grote steekproef in een online vragenlijst óf zes diepgaande interviews

Met Pitstop kunnen we zowel cijfermatige inzichten geven (kwantitatief onderzoek) als inzichten over het waarom en hoe (kwalitatief onderzoek).

Bij onze kwantitatieve Pitstop onderzoeken betrekken we 500 Nederlanders in een online vragenlijst (10-15 vragen). Dit zorgt voor betrouwbare en zeer bruikbare inzichten waar je (strategische) beslissingen op kunt baseren. Bij een kwalitatief Pitstop onderzoek, houden we zes individuele interviews van 45 minuten. Dit levert diepgaande inzichten op.

Binnen één week resultaat

Om de onderzoeksvraag snel te kunnen beantwoorden werken we bij Pitstop met gestandaardiseerde vragenlijsten en een vaste interviewstructuur. Je ontvangt binnen één week na de start van het onderzoek resultaten, zodat je hier meteen mee aan de slag kunt.

Een visueel online rapport dat gemakkelijk gedeeld kan worden met collega’s

In onze online rapportagetool Share-it tonen we de resultaten uit het onderzoek op een visuele wijze. Dit levert een bondige rapportage op waar je gemakkelijk doorheen kunt scrollen. Ook geven we enkele aanbevelingen op basis van de resultaten.

Bekijk als voorbeeld van een Share-it rapportage ons jaarlijkse What’s happening Online onderzoek.

Een aantrekkelijke prijs

Afhankelijk van de gekozen onderzoeksmethode ligt de prijs van een Pitstop onderzoek tussen de 3.000 en 5.000 euro.

Meer weten over Pitstop en agile onderzoek?

Lees verder voor meer informatie over Pitstop en de verschillende typen onderzoeken die we binnen dit label aanbieden. Lees ook onze whitepaper over onderzoek in agile ontwikkelprocessen. Of neem meteen contact op met Anouk, zij helpt je graag verder!

FacebookTwitterLinkedIn