Expertise

Customer journey

Een customer journey is alles wat een klant doet en ervaart bij het oriƫnteren, kopen en gebruiken van een dienst of product. Om perfect in te spelen op de verwachtingen van consumenten is het essentieel om goed inzicht te hebben in de customer journey. Welke stappen volgt een consument om te komen tot de aankoop van jouw dienst of product? En hoe beleeft de consument deze stappen? De customer journey omvat veel verschillende contactmomenten (touchpoints) en bijbehorende belevingen en emoties.

Whitepaper

Wij hebben voor het in kaart brengen en optimaliseren van customer journeys een werkwijze met stappenplan ontwikkeld. In onze whitepaper over customer journeys beschrijven we dit stappenplan. Ook hebben we een stappenplan om customer journeys in kaart te brengen met Jobs to be done in onze whitepaper ‘Customer journeys met Jobs to be done’. Maar liever denken we persoonlijk mee over een goede opzet en uitvoering.

Onderzoeksmethoden en technieken

Afhankelijk van de fase in de journey, het doel van het onderzoek en de doelgroep kiezen wij de methoden en tools:

Een customer journey in kaart brengen?

Onderstaande cases geven een levendige indruk hoe wij onderzoek hebben gedaan naar customer journeys. Wil je meer weten over het stappenplan en wat het in kaart brengen van een customer journey van jouw klant kan betekenen? Martijn vertelt hier graag meer over!

Previous Next