Expertise

Campagneonderzoek

Campagneonderzoek kan zowel in de conceptfase als na lancering relevant zijn, je wilt immers inzicht in het (potentiële) succes van een campagne. Wij adviseren onze klanten om campagneconcepten altijd te optimaliseren aan de hand van pretesting onder de doelgroep. In singel interviews onderzoeken we of jouw doelgroep de juiste boodschap oppikt en welk gevoel de campagne achterlaat. Campagneonderzoek levert praktische handvatten om het concept te optimaliseren waardoor je campagnebudget of media investering zo veel mogelijk oplevert.

Effectmeting campagne

In een effectmeting stellen we de kennis, de houding en het gedrag van de doelgroep vóór en na de campagne vast. Zo kunnen we veranderingen in kaart brengen van de naamsbekendheid, het imago, het bereik en de waardering. Een effectmeting voeren we uit met online kwantitatief onderzoek, meestal in de vorm van een 0- en 1-meting. Eerst brengen we de status quo in kaart, na de campagne meten we het effect.

Onderzoeksmethoden en technieken

Campagneonderzoek kun je in verschillende fasen van je campagne en met verschillende doelen inzetten. Wil je het concept pretesten of juist het effect meten van je campagne? De meest gebruikte methoden die wij inzetten zijn:

Campagneonderzoek inzetten?

Onderstaande cases illustreren hoe campagneonderzoek in de praktijk werkt en welke waardevolle inzichten dat oplevert. Wil je eens bespreken wat er voor jouw organisatie of instelling allemaal mogelijk is? Neem dan contact op met Joris, hij vertelt je graag meer!

Previous Next