Expertise

Behoefteonderzoek

Je wil je dienst of product zoveel mogelijk afstemmen op de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Maar wat zijn deze wensen en behoeften precies? Door een behoefteonderzoek kom je te weten wat er leeft bij jouw doelgroep, welke verwachtingen men heeft en wat de toegevoegde waarde kan zijn vergeleken met andere (concurrerende) diensten en producten.

Onderzoeksmethoden en technieken

Afhankelijk van de vraag en doelgroep zetten we één of een combinatie van methoden in. Groepsdiscussies lenen zich goed voor brainstormoefeningen waarbij alle ideeën, hoe gek ook, op tafel kunnen komen. Vervolgens verkennen we welke specifieke behoeften ten grondslag liggen aan deze ideeën. Met (online) kwantitatief onderzoek krijgen we cijfermatig inzicht in de wensen en behoeften die leven. De meest gebruikte methoden die wij inzetten zijn:

Behoefteonderzoek inzetten?

In onderstaande cases krijg je een eerste inzicht van hoe wij behoefteonderzoek inzetten en welke waardevolle inzichten dat oplevert. Wil je de mogelijkheden voor jouw organisatie of instelling bespreken? Neem dan contact op met Sanne. Zij vertelt je graag meer!

Previous Next