Case

Communicatie onderzoek voor Ziggo

Achtergrond onderzoek

In 2015 zijn Ziggo en UPC verder gegaan als één bedrijf. Tijdens de integratie wilde Ziggo continue in contact staan met klanten en proactief feedback van hen ontvangen over de integratie. Om te zorgen voor optimale communicatie wilde Ziggo inzicht krijgen in de boodschapoverdracht, begrip en acceptatie van alle communicatie-uitingen.

Onze aanpak

Er is een klantenpanel en een research community opgezet. Via het klantenpanel zijn veel communicatie-uitingen beoordeeld met behulp van Tag-it, een online kwalitatieve tool waarmee klanten via digitale post-its feedback geven. De research community is gebruikt om signalen op te vangen vanuit de doelgroep en proactief feedback te krijgen over hoe klanten de integratie ervaarden.

Resultaten en impact

Met behulp van de inzichten heeft Ziggo kunnen zorgen voor een optimale boodschapoverdracht in al haar communicatie. De community heeft veel inzichten gegeven in het sentiment dat heerste, waardoor Ziggo hier tijdig en snel op kon acteren. Ook heeft de community verbeterpunten voor processen en communicatie opgeleverd.

FacebookTwitterLinkedIn