Case

Merk onderzoek
Ruigrok NetPanel case: Werk aan de Muur

Werk aan de Muur

Wat is de kennis, houding en gedrag ten aanzien van kunst voor aan de muur?

Merkonderzoek Werk aan de Muur

Achtergrond onderzoek

Werk aan de Muur maakt op maat gemaakte kunstwerken die passen bij iedere stijl en interieur. Ze hebben een uitgebreide collectie van kunstwerken die wordt aangeboden door meer dan duizend creatieve talenten.

Werk aan de Muur is de laatste jaren erg gegroeid en ze hebben veel geïnvesteerd in naamsbekendheid door onder andere de samenwerking met het tv-programma van vtwonen ‘weer verliefd op je huis’. Werk aan de Muur wilde daarom ook graag inzicht in hun naamsbekendheid en het imago.

Onze aanpak

Om de naamsbekendheid en het imago van Werk aan de Muur in kaart te brengen, hebben we een online kwantitatief onderzoek uitgevoerd onder Nederlanders van 18-70 jaar. Om de status quo vast te stellen hebben we in 2021 een 0-meting uitgevoerd. Na afloop van het woonseizoen in het najaar hebben we een 1-meting uitgevoerd om te kijken of de naamsbekendheid was gestegen.

Ook hebben op basis van leefstijlprofielen bekeken wat de kennis, houding en gedrag van Nederlanders is ten aanzien van kunst voor aan de muur en wat potentiële doelgroepen voor Werk aan de Muur zijn.

Resultaten en impact

Met het onderzoek heeft Werk aan de Muur goed inzicht gekregen in de naamsbekendheid, het imago en de potentiële doelgroepen. Deze inzichten helpen hen om de juiste insteek en kanalen voor communicatie te bepalen en nieuwe doelgroepen aan te spreken.

De samenwerking met Ruigrok NetPanel verliep erg soepel. Heldere communicatie, een duidelijke planning en veel inhoudelijke en methodische kennis maakt dat we weer voor Ruigrok zouden kiezen. De inzichten uit de onderzoeken helpen ons dagelijks bij het scherpstellen van onze marketing en communicatie richting (potentiële) doelgroepen.

FacebookTwitterLinkedIn