Case

Bouwen aan het fusiemerk BNNVARA

Achtergrond onderzoek

Sinds 2017 bestaat de publieke omroep BNNVARA, voorheen bekend als de twee losse omroepen BNN en VARA. Rondom de fusie is er veelvuldig onderzoek gedaan naar het beeld dat het Nederlands publiek heeft bij de nieuwe omroep BNNVARA. Belangrijk is om goed te monitoren hoe dit beeld zich door de tijd ontwikkelt.

Onze aanpak

Sinds 2017 brengen we periodiek de naamsbekendheid en het imago van BNNVARA in kaart met behulp van kwantitatief onderzoek. Het onderzoek voeren we uit onder Nederlanders van 13 jaar en ouder. In een online vragenlijst zijn, met behulp van verschillende technieken de bekendheid en de associaties met het merk achterhaald.

Resultaten en impact

Door het monitoren van het beeld dat men bij het merk heeft, wordt goed inzichtelijk op welke merkstrategie aspecten BNNVARA naar behoren scoort of juist op achterblijft. Deze inzichten hebben input gegeven voor het ontwikkelen van een campagne die dient om het imago onder Nederlanders meer te laden.

“Ik ben erg te spreken over de informele, open en eerlijke samenwerking. De enthousiaste en flexibele houding (bij een strakke planning) draagt zeker bij aan de onderzoeken.”

Janet Slabbekoorn, Senior Marketing Analist, BNNVARA

FacebookTwitterLinkedIn