Case

De marktpositie van Ranzijn Tuin & Dier

Achtergrond onderzoek

Ranzijn Tuin & Dier heeft een onderscheidende propositie door het bieden van een totaalaanbod voor tuinbezitters en bezitters van een huisdier. Maar hoe ervaren klanten dit? Welk beeld hebben de doelgroepen van Ranzijn Tuin & Dier in vergelijking met de grootste concurrenten.

Onze aanpak

De marktpositie van Ranzijn Tuin & Dier is in kaart gebracht met een grootschalig online kwantitatief onderzoek in het verzorgingsgebied van Ranzijn. Met multivariate analysetechnieken is de positie van Ranzijn en haar concurrenten visueel weergegeven, zowel voor tuinartikelen, dierenvoeding en dienstverlening door een dierenarts. Ook gaf het onderzoek inzicht in naamsbekendheid, merkvoorkeur en bezoekgedrag.

Resultaten en impact

Met het onderzoek heeft Ranzijn Tuin & Dier goed inzicht in haar positie ten opzichte van de concurrentie gekregen. Deze inzichten helpen om de strategie verder aan te scherpen en strategische keuzes te onderbouwen.

Wij zijn erg tevreden met het onderzoek. Verschillende teams binnen Ranzijn tuin & dier gebruiken de resultaten van het onderzoek bij de doorontwikkeling van onze formule. Het onderzoek ondersteunt ons bij het maken van strategische keuzes voor onze positionering.

David Zwanenburg, Commercieel Directeur, Ranzijn tuin & dier

 

FacebookTwitterLinkedIn