Case

Campagne-effectmeting Qurrent

Achtergrond onderzoek

Qurrent is een landelijke energieleverancier die klanten helpt om zelf groene stroom op te wekken, groene energie uit Nederland levert tegen kostprijs en klanten helpt om hun energieverbruik te minimaliseren. Qurrent wilde het effect van haar campagnes op de naamsbekendheid van het merk in kaart brengen onder Nederlanders.

Onze aanpak

Op meerdere momenten, net voor en net na een campagneperiode, is online kwantitatief onderzoek ingezet om onder Nederlanders de naamsbekendheid van verschillende energieleveranciers in kaart is gebracht. Door zowel voor als na een campagneperiode de naamsbekendheid te meten, krijgt Qurrent inzicht in het effect van de campagne. Na afloop van een campagne is ook het bereik en de beoordeling van de campagne gemeten.

Resultaten en impact

Met behulp van het onderzoek heeft Qurrent inzicht gekregen in het effect van de campagnes op de naamsbekendheid en haar concurrentiepositie. Qurrent heeft op basis van de uitkomsten haar marketingstrategie verder aangescherpt.

“Niet alleen het onderzoek heeft inhoudelijk veel inzichten gebracht op het gebied van naamsbekendheid, ook de prettige samenwerking en de expertise van Ruigrok NetPanel hebben hieraan veel bijgedragen.”

Safira de Witte, Marketing manager, Qurrent

FacebookTwitterLinkedIn