Case

Check&Go onderzoek
Ruigrok NetPanel case: AyurWise

AyurWise

Wat is de potentie van een nieuw health en wellness merk?

Check&Go concepttest Ayurwise

Met een snelle concepttest optimaliseer je een product nog voordat het de markt op gaat en vergroot je de kans op een succesvolle lancering

Achtergrond onderzoek

AyurWise, een nieuw merk van health en wellness producten geïnspireerd op de Ayurvedische wijsheid uit India, wil graag voet aan de grond krijgen op de Nederlandse markt. Maar voordat zij dit kon doen had ze een aantal strategische beslissingen om te nemen:

  • Zijn het merk, de producten en het achterliggende verhaal aantrekkelijk voor de Nederlandse markt?
  • Wat vinden Nederlanders het meest en het minst aansprekend aan de producten?
  • Welk merklogo spreekt Nederlanders het meeste aan?
  • Wie is de potentiële koper van ons beautymerk?

Aanpak

In een Check&Go onderzoek hebben we een tekstuele omschrijving en beeldmateriaal van het nieuwe merk aan 500 Nederlanders? voorgelegd. Met 10 kernvragen konden we AyurWise inzicht geven in de potentie van het nieuwe merk op de Nederlandse markt, wat Nederlanders aansprekend en minder aansprekend vinden aan het merk, welke logo men het meest aanspreekt en wat de aankoopintentie is. Door een grote steekproef te gebruiken, konden we AyurWise betrouwbare inzichten geven waarop ze beslissingen konden nemen en hun merk konden optimaliseren.

Resultaat en impact

Deze concepttest gaf AyurWise aanknopingspunten om het merk te verbeteren. En nog belangrijker: AyurWise kon met de inzichten de noodzakelijke beslissingen nemen om de Nederlandse markt succesvol te betreden.

 

Goed onderzoek! Het rapport heeft een enorme meerwaarde: het is een verhaal waar je in meegenomen wordt. Het leest makkelijk en leidt je naar een duidelijke conclusie. Ik had verwacht dat ik alle kruisbestuivingen tussen vragen en antwoorden zelf zou moeten doen. In tegendeel! Ik heb daarom ook echt verschil ervaren met de goedkopere alternatieven, waarbij je vanuit Excels zelf je conclusies mag gaan trekken.

Ook heeft Ruigrok NetPanel onze strategische afwegingen goed aangevoeld, dit onderzoek helpt ons verder in het proces om AyurWise naar de Nederlandse markt te brengen.

FacebookTwitterLinkedIn