Case

Achtergrond onderzoek

&C is het 360° mediamerk van Chantal Janzen met een maandelijks magazine, website, app, online shop, eigen tv-programma’s en live event. &C is opgericht in 2017. &C richt zich vooral op vrouwen van 18 tot 48 jaar en behandelt topics zoals mode, beauty, lifestyle, food en travel. Amuseren, ontroeren en inspireren. Dat is waar &C voor staat. Na de eerste 2 jaar is &C benieuwd hoe de doelgroep die ze bereikt er daadwerkelijk uit ziet. Wat haar wensen en behoeften zijn en of dit verschilt per kanaal dat &C inzet.

Onze aanpak

Via online kwantitatief onderzoek hebben we inzicht verkregen in de doelgroep. De vragenlijst is uitgezet onder het abonneebestand, nieuwsbriefbestand, op de &C social media kanalen facebook & instagram en via een insteker in de losse verkoop van het magazine. In het onderzoek stonden verschillende thema’s, zoals achtergrond kenmerken, persoonlijke interesses en redenen om &C te volgen, centraal om meer beeld te krijgen bij de wensen en behoefte van de volgers.

Resultaten en impact

Met het onderzoek heeft &C goed inzicht gekregen in de belangrijkste kenmerken, wensen en behoefte van haar volgers. Deze inzichten bieden handvatten om de koers van het 360 mediamerk waar nodig bij te sturen of aan te scherpen. Daarnaast helpen deze inzichten ook om in de toekomst keuzes te maken rondom content, adverteerders en acties.

FacebookTwitterLinkedIn