Case

Productontwikkeling voor Albert Heijn en Vezet

Achtergrond onderzoek

Albert Heijn en toeleverancier Koninklijke Vezet wilden vóór de introductie van de Allerhande box het concept van de kookbox fine tunen en inzicht krijgen in welke aspecten een rol spelen in de ideale samenstelling van de box. Wat is de ideale samenstelling van de box, wat is de rek in moeilijkheidsgraad van de gerechten, welke impact heeft de box op de boodschappen- en kookroutine?

Onze aanpak

50 huishoudens hebben de Allerhande box drie weken geprobeerd en verslag gedaan van hun ervaringen in onze online research community. De primaire reacties op de inhoud van de box konden Albert Heijn en Vezet online volgen. Met vlogs en blogs gaven deelnemers letterlijk een kijkje in hun keuken hoe zij met de recepten en ingrediënten omgingen. Feedback op de gerechten en inzichten in dagelijkse routine werden verkregen door individuele en plenaire online opdrachten.

Resultaten en impact

De inzichten uit de research community hebben een soort meetlat opgeleverd waar de culinaire specialisten van Allerhande bij het samenstellen van de box mee kunnen werken om een juiste balans in gerechten te vinden. Ook geeft het onderzoek input voor de communicatie rond de Allerhande box. Daarnaast heeft Albert Heijn het logistieke proces, het samenstellen en leveren van de boxen, kunnen optimaliseren vóór de introductie.

“Er kwamen zoveel inzichten uit de online community! We gebruiken ze nog steeds om elke week weer een goede balans in de inhoud van de box te realiseren.”

Marianne Pijpers, Senior concept developer, Albert Heijn

“De community was zeer nuttig omdat het ons de mogelijkheid bood om dicht bij de deelnemers te zijn op het moment dat zij gebruik maakten van ons nieuwe product.”

Ingrid Lamme, Adviseur strategie, Koninklijke Vezet

FacebookTwitterLinkedIn