Case

Naamsbekendheid en waardering 1%Club

Achtergrond onderzoek

We hebben voor veel sympathieke organisaties onderzoek gedaan. 1%Club is daar één van en we sponsoren de organisatie al enige tijd. 1%Club is het ‘do-good crowdfunding platform’. Iedereen met een goed idee voor een betere wereld kan online via 1%Club op een makkelijke én leuke manier hun omgeving mobiliseren om geld en kennis in te zamelen. 1%Club wilde weten in hoeverre Nederlanders bekend zijn met crowdfunding en met 1%Club.

Onze aanpak

We hebben online kwantitatief onderzoek ingezet om de kennis, de houding en het gedrag te aanzien van crowdfunding in kaart te brengen en de bekendheid van 1%Club onder Nederlanders te meten. Een representatieve steekproef van ruim 600 Nederlanders heeft vragen beantwoord, waarbij we natuurlijk ook een goede uitleg hebben gegeven over wat ‘crowdfunding’ nu precies is.

Resultaten en impact

Relatief veel Nederlanders zijn bekend met de term crowdfunding en staan positief tegenover wat 1%Club doet. Positieve uitkomsten dus, die samen met de resultaten rondom de spontane en geholpen naamsbekendheid, de 1%Club in staat stellen om haar marketingactiviteiten optimaal in te zetten.

“Het onderzoek heeft ons nieuwe inzichten gegeven in de bekendheid van crowdfunding onder het Nederlands publiek en daarmee het optimaliseren van onze communicatie- en marketingstrategie.

Sezayi Arslan, Communicatiemanager, 1%Club

FacebookTwitterLinkedIn